FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Institut für Pädagogik
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
Department Pädagogik
Overview
Publications
(1,001)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
Wer steuert hier wen und was? Die Übersetzung von Paradoxien in Schulentwicklungsprozessen (2024)
Dimai B, Rathgeb G, Jesacher-Rößler L
Journal article, Original article
Decolonial perspectives on the use of the concept ‘indigenous’ knowledge in Social Work (2024)
Zannou J
Book chapter / Article in edited volumes
More than human: Performative Strategien des Entanglement in der postdigitalen Gegenwart. Ästhetische Praxis als performative Reflexion postdigitaler Kultur. Praktiken der Relationsbildung und Change-Agent im Schulraum. (2024)
Köstler-Kilian S
Journal article, Online publication
Arts and Cultural Education in a Challenging and Changing World (upcoming) (2024)
Klepacki T, van Meerkerk E, Østern TP
Edited Volume
Teacher Leadership in der Mittelschule – Genese und Entwicklung der Lerndesigner*innen-Funktion (2024)
Jesacher-Rößler L, Schubert A
Book chapter / Article in edited volumes
Die Programmatik der Neuen Mittelschule (2024)
Kemethofer D, Jesacher-Rößler L
Book chapter / Article in edited volumes
Zentrales Konzept – lokale Adaption: zur Einführung und Verstetigung der Reform der Neuen Mittelschule (2024)
Jesacher-Rößler L
Book chapter / Article in edited volumes
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule (2024)
Jesacher-Rößler L, Kemethofer D
Edited Volume
Erratum to: Interrelationships of climate adaptation and organizational learning: Development of a measurement model (Journal of Pedagogical Research, 8(1), 223-243) (2024)
Fischer S, Göhlich M, Schmitt J
Journal article, Erratum
Classification of reflective writing: A comparative analysis with shallow machine learning and pre-trained language models (2024)
Zhang C, Hofmann F, Plößl L, Gläser-Zikuda M
Journal article, Original article
‹
1
2
3
...
99
›