Dr. Florian Hofmann

Picture of Florian Hofmann


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Self-Regulated Learning of Pre-Service Teachers in Digital Learning Environments. (2024) Zhang C, Hofmann F, Kamran F, Gläser-Zikuda M Book chapter / Article in edited volumes Classification of reflective writing: A comparative analysis with shallow machine learning and pre-trained language models (2024) Zhang C, Hofmann F, Plößl L, Gläser-Zikuda M Journal article, Original article Reflexives Schreiben in der Hochschulbildung - ein systematisches Review zu Konzepten, Forschungsthemen und -methoden (2024) Hofmann F, Zhang C, Artmann M, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Abstract of lecture Reflexives Schreiben von Lehramtsstudierenden: Eine Analyse mit Verfahren maschinellen Lernens und vortrainierten Sprachmodellen (2024) Zhang C, Solopova V, Hofmann F, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Abstract of lecture Evaluating Reflective Writing in Pre-Service Teachers: The Potential of a Mixed-Methods Approach (2023) Zhang C, Schießl J, Plößl L, Hofmann F, Gläser-Zikuda M Journal article Acceptance of artifcial intelligence among pre-service teachers: a multigroup analysis (2023) Zhang C, Schießl J, Plößl L, Hofmann F, Gläser-Zikuda M Journal article, Online publication Das BMBF-Projekt PetraKIP – KI-Einsatz in der Hochschullehre: Ein Werkstattbericht. (2023) Hofmann F, Zhang C Conference contribution, Conference Contribution Comparative analysis of pre-service teachers’ reflective writing: using shallow machine learning and pre-trained language models (2023) Zhang C, Hofmann F, Plößl L, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Abstract of lecture Einblicke in das BMBF-Projekt „PetraKIP-Persönliches transparentes KI-basiertes Portfolio“ – ein Werkstattbericht. (2023) Gläser-Zikuda M, Hofmann F, Plößl L Conference contribution, Conference Contribution Bedeutung von Lernorientierungen für die Nutzung von Lernangeboten und den Kompetenzerwerb von Lehramtsstudierenden (2023) Pösse L, Hofmann F, Gläser-Zikuda M Conference contribution, Conference Contribution