FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Data
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
Department Pädagogik
Institut für Erziehungswissenschaft
Overview
Publications
(446)
Research Fields
(6)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
What works? Erfahrungen aus interdisziplinären Forschungsprojekten (2025)
Hofmann F
Conference contribution, Conference Contribution
Relevance of Well-Being for Innovation at School - the Role of Teachers‘ Social-Emotional Competence in Times of Change (2025)
Breins B, Gläser-Zikuda M
Conference contribution, Original article
Promoting Reflection Skills of Pre-Service Teachers – The Power of AI-Generated Feedback (2025)
Hofmann F, Daunicht TM, Plößl L, Gläser-Zikuda M
Journal article, Online publication
[Lehren | Lernen] [mit | aus | über] KI: Evaluation des Projekts „Prompt Higher Learning“ (2025)
Daunicht TM, Hofmann F, Gläser-Zikuda M, Kammerl R, Evert S, Ganslmayer C
Conference contribution, Abstract of a poster
Herausforderungen der Evaluation digitalisierungsbezogener Fortbildungen im Schulentwicklungsbereich - das Evaluationskonzept des Projektverbunds LeadCom (2025)
Ortwig J, Breins B, Quarda-Häußler AK, Gläser-Zikuda M, Kammerl R, Bastian J
Conference contribution, Conference Contribution
Individuelle, familiäre und schulbezogene Determinanten von Schulentfremdung (2025)
Quarda-Häußler AK, Breins B, Gläser-Zikuda M
Conference contribution, Conference Contribution
A profile analysis of pre-service teachers’ AI acceptance: Combining behavioral, technological, and human factors (2025)
Zhang C, Hu M, Wu W, Chen Y, Kamran F, Wang X
Journal article
What is more effective? Impact of AI and Human Feedback on Reflections of Pre-Service Teachers (2025)
Hofmann F, Zhang C, Daunicht TM, Plößl L, Gläser-Zikuda M
Conference contribution, Conference Contribution
Geschlechts- und schulstufenspezifische Zusammenhänge schülerperzipierter Beziehungen zu Lehrkräften und Mitschüler*innen mit unterrichtsbezogener Freude und Langeweile. (2025)
Markus S, Gar C, Lohrmann K, Gläser-Zikuda M
Journal article
Who is savvy about digital ethics? Differences between teacher education, law, and computer science students (2025)
Händel M, Berges M, Gläser-Zikuda M, Kammerl R, Kudlich H, Martschinke S, Pirner M
Journal article
‹
1
2
3
...
45
›