Lehrstuhl für Didaktik der Geographie


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

The weather today rocks or sucks for my tree: exploring the understanding of climate impacts on forests at high school level through tweets (2024) Mölg T, Schubert JC, Debel AC, Höhnle S, Steppe K, Wehrmann S, Bräuning A Journal article, Original article Das Interesse von Schülerinnen und Schülern am Klimawandel (2024) Höhnle S, Schubert JC, Velling H Journal article, Original article Development and piloting of a questionnaire to assess pupils’ attitudes towards climate change (2024) Höhnle S, Hofmann A, Naujoks N, Velling H, Schubert JC Journal article, Original article Als die Bäume sprachen. Projekt "BayTreeNet" beendet (2024) Schubert JC, Bräuning A, Mölg T Journal article, Report Erfassung der Selbstwirksamkeitserwartungen angehender Geographielehrpersonen zum Experimentieren im Geographieunterricht: Vorstellung und Validierung eines Messinstruments (2023) Velling H, Schubert JC Journal article, Original article Das Interesse von Schülerinnen und Schülern am Klimawandel: Ergebnisse einer quantitativen Fragebogenerhebung (2023) Höhnle S, Velling H, Schubert JC Journal article, Original article Lassen sich Ausprägungen professionsunabhängiger Einstellungen zu einem inklusiven Schulsystem in einer Stichprobe von Studierenden der Geographiedidaktik replizieren? (2023) Gölitz D, Winklmaier AS, Tellesch-Bülow C, Schubert JC Conference contribution, Abstract of a poster Capturing prospective teachers’ beliefs about experimentation in geography classrooms: Validation of a new instrument (2023) Velling H, Schubert JC Journal article, Original article „Talking Trees“ als Botschafter des Klimawandels (2023) Bräuning A, Mölg T, Schubert JC Journal article Allgemeine Einstellungen angehender Geographielehrpersonen zum inklusiven Schulsystem – Validierung einer Skala mittels konfirmatorischer Faktorenanalyse (2023) Winklmaier AS, Gölitz D, Schubert JC, Tellesch-Bülow C Conference contribution, Abstract of a poster