FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
Department Pädagogik
Institut für Erziehungswissenschaft
Overview
Publications
(114)
Research Grants
(26)
Research Fields
(3)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
Religiöse und berufsbezogene Überzeugungen von Lehrkräften – zentrale Befunde aus dem empirisch-quantitativen DFG-Projekt „RebeL“ (2024)
Scheunpflug A, Pirner M, Kröner S, Penthin M, Christ A
Journal article, Original article
Two decades of research synthesis on digital cultural education: A tertiary review (2024)
Christ A, Penthin M, Kröner S
Journal article, Original article
Children’s and adolescents’ engagement with music and the potential for (digital) empowerment processes: A text-mining-supported scoping review (2024)
Smolarczyk K, Birnbaum L, Christ A, Kröner S
Journal article
The role of parents’ beliefs regarding their children’s literacy acquisition (2024)
Ratka-Pauler A, Birnbaum L, Kröner S
Journal article
Einleitung: Digitalisierung in der kulturellen Bildung. Interdisziplinäre Perspektiven für ein Feld im Aufbruch (2023)
Jörissen B, Birnbaum L, Krämer F, Schmiedl FL, Kröner S
Book chapter / Article in edited volumes
What’s next. Perspektiven für ein erweitertes Verständnis von (digitaler) kultureller Bildung. In: Jörissen, B., Kröner, S., Birnbaum, L., Krämer, F. & Schmiedl, F. (2023). Digitalisierung in der kulturellen Bildung: Interdisziplinäre Perspektiven für ein Feld im Aufbruch. (2023)
Kröner S, Birnbaum L, Klepacki L
Book chapter / Article in edited volumes
Verortung der Förderrichtlinie DiKuBi und ihrer Vorhaben im Kontext der internationalen Forschung zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung. In: Jörissen, B., Kröner, S., Birnbaum, L., Krämer, F. & Schmiedl, F. (2023). Digitalisierung in der kulturellen Bildung: Interdisziplinäre Perspektiven für ein Feld im Aufbruch. (2023)
Christ A, Birnbaum L, Smolarczyk K, Kröner S
Book chapter / Article in edited volumes
Digitalisierung in der kulturellen Bildung. Interdisziplinäre Perspektiven für ein Feld im Aufbruch. (2023)
Jörissen B, Kröner S, Birnbaum L, Krämer F, Schmiedl FL
Book chapter / Article in edited volumes
Does Teachers’ Spirituality Make a Difference? The Explanatory Value of Spirituality and Religiosity for Teachers’ Professional Beliefs on Teaching and Learning (2023)
Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A
Journal article, Original article
Einleitung (2023)
Jörissen B, Birnbaum L, Krämer F, Schmiedl FL, Kröner S
Book chapter / Article in edited volumes
‹
1
2
3
...
12
›