Chair of Mathematics Education Research


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Preparing for Digital Learning Monitoring in the Fraction Context: Assessment of Students’ Prior Knowledge According to Evidence-Based Cognitive Models (2025) Schadl C, Lindmeier A Journal article The role of experts' norms of instructional quality for assessing teacher noticing. Revealing culture-specific and interculturally shared norms of mathematics education in Germany and Taiwan (2025) Lindmeier A, Paul JF, Wang TY, Hsieh FJ, Dreher A Book chapter / Article in edited volumes Developing a Performance-Based Assessment to Measure Pre-Service Secondary Teachers’ Digital Competence to Use Digital Mathematics Tools (2024) Seifert H, Lindmeier A Journal article Grundbegriffe der beschreibenden Statistik (2024) von Schroeders N Book chapter / Article in edited volumes Weshalb richtet sich das Noticing bei der Beurteilung des Einsatzes von Aufgaben auf die Schüler:innenaktivität? – Untersuchung individueller, kultureller und situativer Einflüsse (2024) Paul JF, Dreher A, Lindmeier A Conference contribution, Conference Contribution Searching for efficient and informative instruments to digitally monitor fraction learning: putting tests for fraction subconstruct knowledge and informal fraction knowledge on the test bench (2024) Schadl C, Lindmeier A Journal article Posen, Hypen, Inszenieren. Zur digitalen Bedeutungsaufladung von Socially Hyped Locations (2023) Paul JF Authored book, Monography Die computergestützte Diagnostik BIRTE 2 als Grundlage einer individuellen Förderung rechenschwacher Schülerinnen und Schüler im zweiten Schuljahr (2022) von Schroeders N Book chapter / Article in edited volumes Rechenfehler beim Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100 (2020) von Schroeders N Book chapter / Article in edited volumes MaMut - Materialien für den Mathematikunterricht, Problemlösen lehren und bewerten (2020) Gleich S Edited Volume