Rautenberg U, Engl E, Qiu R (2015)
Publication Type: Other publication type
Publication year: 2015
Series: Alles Buch. Studien der Erlanger Buchwissenschaft
Book Volume: LVIII
ISBN: 978-3-940338-42-6
URI: https://opus4.kobv.de/opus4-fau/frontdoor/index/index/docId/6750
The study aims at analysing images of China, as they are reflected in publications for the broad public on the German book market. It examines new German titles published between 2006 and 2014, which bear reference to China. On the basis of German translations of Chinese works and German originals about China, a thematic overview of the titles existing on the German book market is compiled. The concluding part examines the political, economic and cultural framework conditions, which affect the publications.
APA:
Rautenberg, U., Engl, E., & Qiu, R. (2015). ›China Bilder‹ Eine quantitative und qualitative Studie zu deutschsprachigen Publikationen mit China-Bezug und Übersetzungen chinesischsprachiger Originalwerke auf dem deutschen Buchmarkt 2006–2014.
MLA:
Rautenberg, Ursula, Elisabeth Engl, and Ruijing Qiu. ›China Bilder‹ Eine quantitative und qualitative Studie zu deutschsprachigen Publikationen mit China-Bezug und Übersetzungen chinesischsprachiger Originalwerke auf dem deutschen Buchmarkt 2006–2014. 2015.
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