Dr. Sandra Gabler



close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Predictors of the rate and course of reactive attachment disorder and disinhibited social engagement disorder symptoms in foster children during the first year of placement (2024) Zimmermann J, Kliewer-Neumann J, Bovenschen I, Lang K, Gabler S, Nowacki K, Spangler G Journal article Attachment and inter-individual differences in empathy, compassion, and theory of mind abilities (2024) Gallistl M, Kungl M, Gabler S, Kanske P, Vrticka P, Engert V Journal article Precursors and Effects of Self-reported Parental Reflective Functioning: Links to Parental Attachment Representations and Behavioral Sensitivity (2024) Kungl M, Gabler S, White LO, Spangler G, Vrticka P Journal article Attachment disorder symptoms in foster children: development and associations with attachment security (2023) Kliewer-Neumann JD, Zimmermann J, Bovenschen I, Gabler S, Lang K, Spangler G, Nowacki K Journal article The meaning of resilience for child development from a biopsychosocial perspective (2023) Kungl M, Gabler S, Spangler G Journal article, Review article Risk and Resilience in Childhood and Adolescence (2023) Spangler G, Gabler S, Kungi M Journal article, Editorial Medienkompetenzentwicklung im Lehramtsstudium am Beispiel der WiPra-Lehre für Lehramtsstudierende: „Medienkompetenz praxisnah“. (2022) Kramer K, Gabler S Book chapter / Article in edited volumes Ausgewählte entwicklungspsychologische Grundlagen für eine gelingende Teilhabe an einer digitalisierten Welt in der mittleren Kindheit. Merz, Medien & Erziehung. Zeitschrift für Medienpädagogik. (2021) Kramer K, Gabler S Journal article, Report Ausgewählte entwicklungspsychologische Grundlagen für eine gelingende Teilhabe an einer digitalisierten Welt in der mittleren Kindheit sowie die darauf bezogene praxisnahe Förderung von Medienkompetenz bei Lehramtsstudierenden. (2020) Kramer K, Gabler S Book chapter / Article in edited volumes Attachment, dependency, and attachment-related behaviors in foster children: A closer look at the nature of the foster child–caregiver relationship (2019) Kungl M, Gabler S, Bovenschen I, Lang K, Zimmermann J, Spangler G Journal article
1 2 3