Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Journal Abbreviation: Z ERZIEHWISS
ISSN: 1434-663X
Publisher: Springer Verlag (Germany)
Publications (32)
Fostering multiple document comprehension: motivational factors and its relationship with the use of self-study materials (2023)
Zink T, Hahnel C, Kroehne U, Deribo T, Mahlow N, Artelt C, Goldhammer F, et al.
Journal article
Schwerpunktthemen der quantitativ-empirischen Forschung mit Bezug zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung: Eine kartierende Forschungssynthese (2023)
Christ A, Smolarczyk K, Kröner S
Journal article
Embedding the self-concept in music as a school subject into academic self-concept research Das Selbstkonzept im Schulfach Musik: Einbettung in die Forschung zum akademischen Selbstkonzept (2022)
Arens AK, Fiedler D, Hasselhorn J
Journal article
Music-cultural participation as a predictor for subjective wellbeing: are personality traits significant? Musikalisch-kulturelle Teilhabe als Prädiktor für allgemeine Lebenszufriedenheit: Sind Persönlichkeitsausprägungen bedeutsam? (2022)
Hasselhorn J, Krupp V, Lin HR, Beisiegel J, Kopiez R
Journal article
Interindividual performance differentiation of music teachers in learning groups as a prerequisite for adaptivity in music teaching Interindividuelle Leistungsdifferenzierung von Musiklehrkräften in Lerngruppen als Voraussetzung für Adaptivität im Musikunterricht (2022)
Hasselhorn J, Platz F, Harnischmacher C
Journal article
Zusammenhänge zwischen religiös-spirituellen und berufsethischen Überzeugungen von Lehrkräften (2022)
Penthin M, Christ A, Kröner S, Pirner M, Scheunpflug A
Journal article, Original article
„Forschung zur Digitalisierung in der kulturellen Bildung“ anthropologische Perspektiven und Rückfragen (2022)
Jörissen B, Möller E, Unterberg L
Journal article, Original article
Stichwort: Digitalisierung in der kulturell-ästhetischen Bildung – eine konfigurierende Forschungssynthese (2021)
Kröner S, Christ A, Penthin M
Journal article, Original article
On the Relevance of linguistic Precision for the Speech about School, Achievement and Justice. A Reply to Nils Berkemeyer (2020)
Nerowski C
Journal article, Editorial
Erkenntnis, Reflexion und Bildung – zur Frage neuer Formen der Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten (2020)
Engel J, Demmer C, Fuchs T
Journal article